Școala primară Montesara, clasa pregătitoare, clasa I, clasa a II-a și clasa a III-a

(copii cu vârste cuprinse între 5,5 – 9 ani)

 

Grupa Adventurers s-a deschis în 2016 pentru copii de 5.5 – 7 ani, în grupa pregătitoare și clasa I. Este al treilea an al grupei, iar cei mai mari colegi sunt acum în echivalentul clasei a III-a.

Școala de la Montesara le oferă copiilor ocazia să absoarbă cunoștințele specifice vârstei din plăcere, fără presiunea notelor și testelor. Determinarea pe care copiii o arată chiar în absența acestor metode de control ne confirmă încă odată că școala nu are nevoie să impună o disciplină exterioară elevului, ci poate să cultive cu măiestrie disciplina și dorința de cunoaștere ce pornesc în mod natural din interior.

Mediul în care cresc copiii noștri este unul foarte atent organizat, dotat cu materiale specifice care au un scop bine definit, prin urmare un ecou puternic în dezvoltarea emoțională, intelectuală, fizică și socială a copilului. Amenajarea sălii de clasă și a anexelor (bucătărie, toalete, curte) este în perfectă concordanță cu specificul vârstei copiilor și cu tendințele lor umane înnăscute. Datorită acestui mediu pregătit, copiii descoperă scrisul și cititul, deduc teoreme, reguli de ortografie etc. Conform principiilor Montessori, importante sunt atât finalitățile, informațiile învățate, cât, mai ales, modul în care copiii ajung să le însușească. Printre lucrurile pe care le exersează copiii la noi se numără foarte multe activități practice, necesare desfășurării vieții de zi cu zi.

Prin îmbinarea pedagogiei tradiționale cu educația Montessori, așa cum propune Montesara, copilul:

    • înmagazinează cunoștințele cerute de societate pentru vârsta lui și la nivelul învățământul tradițional de stat.
    • își formează atât priceperi, deprinderi și abilități cât, mai ales, își câștigă independența.

Materialele de lucru sunt captivante și foarte atent gândite și proiectate, ele inter-relaționează și se dezvoltă unul pe celălalt. Copiii vor manevra cu plăcere și cu mult interes aceste aranjamente de forme, texturi, culori, dimensiuni, greutăți, toate având ca obiectiv principal sporirea independenței copilului.