Familia Montesara a crescut în anul școlar 2019-2020. Să ne cunoaștem:

Sediul Balaci 9-11 Grupa Bloomers (1.5 – 3 ani)

alături de

 

Ioana Mihăilă (educator Montessori 0-3 în formare, cu experiență la clasă în echipa Montesara din 2016)

Gabriela Marin (asistent)

Octaviana Mușat (asistent, va urma formarea de educator Montessori)

 

Grupa Seedlings (3-6 ani)

alături de

 

Elena Radulescu (asistent calificat Montessori format AMI cu experiență la clasă din 2016)

Alina Cristoiu (educator calificat cu experiență în mediul preșcolar),

Antonia Țoca (asistent). Noul educator format îl așteptăm să sosească în urmatoarea lună-luna și jumătate.

 

Școala Primară (6-9 ani)

alături de

 

Simona Bob (învățător Montessori 6-12 în formare, pedagog calificat, în echipa Montesara din 2017)

Simona Pavel (formare pedagogică, în echipa Montesara din 2017)

Mihaela State (învățător calificat cu experiență extensivă)

 

Sediul Băilești 54

 

Grupa Blossoms (1.5 – 3 ani)

alături de

 

Grupa Blossoms (1.5 – 3 ani) alături de

Aura Costache (educator format AMI)

Daniela Tila (asistent)

 

Grupa Explorers (3-6 ani)

alături de

 

Oana Sima (educator Montessori cu experiență, format AMI),

Alina Beganu (educator calificat, asistent cu experiență 1 an la clasă).

 

Echipa administrativă

 

Diana Doboș – Director Financiar

Elena Rădulescu – Coordonator Nivel Preșcolar (grupele Bloomers, Blossoms, Explorers, Seedlings).

Simona Bob – Coordonator Nivel Primar (clasele Pregatitoare – a IIIa)

Robert Radu – Manager

Violina Nedelcu – Office Manager

Ioana Mihaila – Comunicare

Ramona Paraschiv – Asistent Medical

Malvina Petrov – Medic pediatru

Sonia Șuteu – Membru Fondator

 

Sonia ȘUTEU

Membru fondator, Președinte, Lead teacher comunitatea Explorers

“Educația este ceea ce rămâne după tot ceea ce ai învățat în școală este uitat”

Albert Einstein

Viziunea mea asupra învățării și a educației, este una ce derivă din teoriile lui Einstein, Piaget, John Holt, Charlotte Mason și Maria Montessori, și anume că tot ce trebuie să învețe un copil pentru viață este la îndemâna lui, ca un măr copt pe care îl poate culege. Că lumea este plină de comori, mai la vedere sau mai ascunse, pe care le descoperă în lungul lui drum spre maturitate, și de care se bucură cu atât mai mult cu cât singur a ajuns la ele și singur a reușit să le scoată la lumină. Sigur, copilul are nevoie de o hartă, de ustensilele potrivite și de o călăuză pregătită oricând să-l îndrume și să-i arate un drum mai scurt, dacă vrea.

Am fondat Montesara din convingerea că Maria Montessori a creat metoda, materialele și mediul Montessori numai după ce a studiat Copilul, a înțeles ce îl animă și cum deprinde el aptitudinile și cunoștințele despre viață. Am fondat Montesara, alături de Carmen, pentru copiii mei și pentru alții ca ei, pentru a le oferi privilegiul de a se pregăti pentru viață deprinzând valori și aptitudini reale, de a simți bucurie și exaltare de-a lungul evoluției lor, și nu frică, frustrare, nesiguranță și indiferență.

Câte ceva despre mine: sunt licențiată a Facultății de Limbi Străine din cadrul Universității București din 2001. Am lucrat în educație, apoi ca Manager de Training într-o companie multinațională, după care am deschis Centrul Educațional Sartoria in 2014. Sunt certificată ca profesor de engleză pentru adulți și copii de la 3 ani în sus, sunt teacher trainer și certificată ca Formator. Cumva, întreaga mea viață profesională a evoluat înspre educație. Am doi copii, iubesc copiii, animalele și natura. Îmi place croitoria, designul interior, pictez, scriu, citesc, grădinăresc cu mare drag, gătesc cu placere.


 

Diana DOBOȘ

Managing Partner
Director Financiar

“Fii pacea pe care vrei să o vezi în copilul tău”

L.R. Knost

 


 

Elena RĂDULESCU

Educator, Director educațional, Asistent Educator Explorers, certificat AMI 3-6 ani, Mai 2017

„Să nu-i educăm pe copiii noştri pentru lumea de azi. Această lume nu va mai exista când ei vor fi mari şi nimic nu ne permite să ştim cum va fi lumea lor. Atunci să-i învăţăm să se adapteze.”

Maria Montessori, Descoperirea copilului

M-am născut în Buzău unde, în 2003, am absolvit cursurile Liceului Pedagogic "Spiru C. Haret" (dublă specializare: învăţători-educatoare, 5 ani), iar din 2007 sunt licenţiată a Facultăţii de Sociologie - Psihologie din cadrul Universităţii "Spiru Haret" Bucureşti.

Fac parte din generaţia părinţilor care-şi doreşte schimbarea, care vrea să formeze oamenii de mâine ca indivizi încrezători în forţele proprii, puternic motivaţi înspre continua evoluţie, capabili să se adapteze mediului înconjurător, care să iubească şi să îşi găsească fericirea în tot ceea ce întreprind.

Îmi doresc ca alternativa educaţională propusă de Maria Montessori să devină în viitor pedagogie standard, astfel încât respectul, libertatea, încrederea şi dragostea pentru copii să fie specifice fiecărei instituţii educaţionale şi fiecărui dascăl.

Consider că fiecare individ deţine potenţialul necesar pentru o evoluţie fructoasă, având nevoie doar de un ghid pregătit şi gata să ofere ajutorul solicitat, într-un mediu sigur, care să-i permită să cerceteze, să experimenteze şi să-şi sedimenteze toate informaţiile care să-l împlinească atât psihic, cât și emoţional.

Am doi copii, alături de care îmi însuşesc, în fiecare zi, importante lecţii de viaţă. Același lucru îl pot spune și despre copiii Montesara, care pentru mine reprezintă o inepuizabilă și minunată sursă de satisfacții. Am ajuns în această echipă din puternica dorinţă de a contribui la crearea unui mediu stimulativ si iubitor, de care cred cu tărie că au nevoie copiii noştri. Acum, după o experiență de mai bine de un an în acest mediu, pot spune că pregătirea cadrelor, materialele puse la dispoziţie şi minunata energie emanată de această "familie" îmi dau siguranţa că am făcut alegerea potrivită, că aici este unul din locurile care vor asigura tuturor celor implicaţi o extraordinară experienţă de viaţă.

Subliniez că, atât timp cât voi rămâne alături de această instituție, voi face tot posibilul ca fiecare copil cu care voi interacționa să aibă parte de un mediu securizant, care să-i clădească încrederea de a se manifesta în voie, într-un cadru bine definit și ofertant. Sunt absolut convinsă că astfel vom deveni părtași la minunata revelare a potențialului uman.


 

Simona BOB

Învățător grupa Adventurers, Lead teacher în training 6-12 ani, Institutul Duhovka Praga

"Omida și fluturele diferă radical ca aspect și manifestări, dar frumusețea fluturelui este o consecință a vieții sale în stadiul de omidă și nu poate proveni din imitarea altui fluture"

                                                                                                                                                                                                                                                             Maria Montessori, Mintea absorbantă

În majoritatea jocurilor de rol din copilăria mea, se regăsea adesea jocul "De-a învățătoare", iar cariera mea a urmat tocmai drumul educației. Imediat după liceu m-am înscris la Facultatea de Pedagogie, iar în ultimul an de studii am inceput să lucrez că voluntar în cadrul unei grădinițe, locul unde mi s-a întărit convingerea că vreau să lucrez cu copiii. După finalizarea studiilor, m-am angajat ca profesor pentru învățământul preșcolar și școlar. Văd tot acest parcurs al carierei mele ca un proces continuu de dezvoltare, atât pe plan profesional cât și personal.

Pornind de la convingerea că fiecare copil este unic, cu propriul ritm de dezvoltare, propriul mod de învățare, cu nevoi și curiozități proprii, consider că actul educațional ar trebui sa se desfășoare într un mod natural și autentic, specific fiecărui copil. Cred în pedagogia Montessori și în importanța înțelegerii copilului aflat acum la vârsta rațiunii și a imaginației.

Cred cu tărie că a lucra cu copiii, indiferent de vârsta acestora, este cea mai nobilă profesie, care te încarcă garantat cu energie, iubire, bucurie și poftă de viață.


Profesor pentru învățământul primar și preșcolar, cu o experiență de aproximativ 10 ani în lucrul cu copiii, absolventă a Facultății de Litere și Științe ale Educației, specializarea Pedagogie, în cadrul Universității Petrol și Gaze din Ploiesti (2008), în prezent studentă a Facultății de Litere și Științe, specializarea Pedagogia Învățamântului Primar și Prescolar.

Ioana Corina MIHĂILĂ

Educator grupa Bloomers, Lead teacher în training 0-3 ani, Institutul Montessori București

 „Să nu faci niciodată pentru copil ceea ce poate face singur”

Maria Montessori

Îmi doresc să îi ajut pe copii să-și dobândească independența funcțională asigurându-le un mediu cald, plăcut. Cred cu tărie că fiecare copil deține potențialul necesar pentru o evoluție frumoasă, iar rolul meu este de a-l ghida într-un mediu sigur care să-i permită să cerceteze, să experimenteze și să absoarbă toate informații de care are nevoie.

M-am născut în Pitești și am absolvit liceul în București. Am studiat actoria urmand apoi un masterat in "Pedagogii alternative și artă teatrală" la Universitatea din Bucuresti.
Am locuit 2 ani în Marea Britanie unde am avut ocazia să lucrez ca asistent profesor de teatru în cadrul unui liceu de arte. Revenita țară, mi-am continuat activitatea pedagogică ca profesor de teatru în grădinițe, apoi ca educator și profesor after-school.
Îmi doresc să îmi păstrez vie latura creativă și îmbin pedagogia cu jocurile teatrale, improvizatie, și pasiunea pentru muzică (chitară, tobe). Muzica face parte și din viața de la clasă, iar elevii mei sunt expuși constant la diverse forme de artă.

Îmi doresc să aduc o contribuție semnificativă în viața copilului, având grijă de sufletul lui prin iubire, căldură și răbdare.

Educație

Curs Montessori, Institutul Montessori București, 2017-2019

Masterat Universitatea din București, Pedagogii Alternative și Artă Teatrală, 2011

Facultatea de Teatru, Secția Arta Actorului, 2009

Colegiul Național Mihai Eminescu, București


 

Oana SIMA

Educator grupa Explorers, Lead teacher 3-6 ani, Institutul Montessori București

Când m-am întâlnit pentru prima dată cu alternativa educațională Montessori am simțit  dintr-o data cum toate lucrurile prind sens. Practic, am simțit o reală conexiune între copil și adevărata educație.

Copilul are nevoie să fie înțeles și ascultat, iar rolul nostru este să-l înțelegem, să-i fim alături. Sună simplu, însă când adăugăm implicare, răbdare și deschidere, lucrurile încep să ne solicite un pic mai multă concentrare. Astfel, educatorul vine în sprijinul părintelui pentru a ușura și a simplifica dăruirea dumneavoastră necondiționată.

Salut, mă numesc Oana și sunt educator Montessori nivel 3-6 ani. Am predat și în cadrul altor sisteme educaționale, cum ar fi Waldorf, însă am descoperit faptul că sistemul educațional Montessori mi se potrivește cel mai bine.

Aștept cu nerabdare și emotie să vă cunosc atât pe dumneavoastra, cât și pe copii, iar împreună să construim cea mai înălțătoare comunitate Montessori.

Simona PAVEL

Asistent Educator Adventurers

Simona Pavel are dublă specializare Învățător-Educator și experiență cu toate grupele de vârstă.  Este în echipa Montesara din 2017.


„Încă din școala generală îmi doream să devin învățătoare având în față modelul învățătoarei mele, ce ne-a îndrumat cu grijă și dăruire. Sprijinită de părinți în alegerea mea, domeniul pedagogic ca și carieră, am decis să urmez cursurile Colegiul Tehnic "Ștefan Banulescu" din Călărași la profilul Pedagogic cu dublă specializare "Învățător - Educator". În decursul anilor de liceu am avut ocazia să predau la clasele I-IV și la grupele de grădiniță. În 2014 m-am mutat în București unde am absolvit Facultatea de Sociologie și Asistență Socială, specializarea Asistență Socială și Masterul de Consiliere în Asistență Socială. În timpul facultății am făcut parte din "Asociația Studenților" și am fost membră în echipa de asistenți sociali ai organizației ASproAS. Am urmat cursurile unui modul psihopedagogic timp de 4 ani și am făcut voluntariat predând educație civică la clasele V-VII.

 

Îmi doresc să le inspir copiilor dorința de a cunoaște mai multe, curiozitatea de a explora și încrederea în sine. Mi-aș dori ca sistemul de educație Montessori să se regăsească și în școlile tradiționale de stat, atât în modul de predare al profesorilor cât și în modul de învățare al elevilor.

 

Sunt o fire practică și cu multă răbdare, îmi place să descopăr lucruri noi, să ascult muzică și să dansez, iar timpul liber îmi place să mi-l petrec în familie sau cu prieteni. Din echipa Montesara fac parte din 2017, unde fiecare zi este plină cu zâmbete de copii ce mă încarcă de bucurie.”

Edina BERBESCU

Comunicare și relații publice Montesara
Instructor de yoga pentru copii certificat International Yoga Alliance, Certificat AMI 3-6 ani, Martie 2016

Sunt fascinată de natura umană, de potențialul imens pe care îl poartă fiecare ființă și de magia revelată de natură în fiecare moment. Domeniul educației a repezentat o chemare, înainte să devină o alegere. Este mediul în care natura mea umanitară se îmbină cu încrederea în capacitatea copiilor de a beneficia de un soi de inspirație divină, pe care noi adulții o putem reînvăța, alături de ei.

M-am născut în Brașov și am absolvit Colegiul Național „Andrei Șaguna”. Din 2010 sunt în București unde am absolvit secția de Studii Culturale Europene a facultății de Litere UB și masteratul în Teoria și Practica Imaginii la Centrul de Excelență în Studiul Imaginii. În timpul facultății am fost membră a unei asociații studențești, am lucrat în publicitate și am petrecut o vară în America, în cadrul unui program „Work and Travel”. Am lucrat apoi într-o galerie de artă, până în momentul revelației mele profesionale.

Maria Montessori spunea că ființa umană trece prin 4 etape de maturizare. Ultima se încheie la 24 de ani, chiar vârsta la care am urmat cursul de asistent Montessori și am intrat în lumea sănătoasă și completă pe care pedagogia alternativă o deschide.

Am fost parte din echipa Montesara în calitate de asistent educator în primul an de activitate, iar acum țin ateliere de yoga pentru copii și părinți.

În multe privințe, principiile orelor de yoga pentru copii se potrivesc cu principiile Montessori. Elementele principale în yoga pentru copii sunt povestea și jocul. Există mereu un fir epic: o excursie cu diferite mijloace de transport care ne duce de fiecare dată în locuri noi unde întâlnim animale, plante, fenomene natural. Toate acestea sunt traduse în posture accesibile copiilor care încurajează dezvoltarea fizică, mentală și emoțională, cunoașterea de sine, echilibrul interior.


 

Octaviana ANASTASIU

Asistent Educator, Comunitatea 3-6 ani

”Dacă întrebăm copiii cum ar vrea să fie educatoarea lor, ei ne vor răspunde, desigur, “frumoasă și bună”. Într-adevăr, am vrea să fim “zâna cea bună”, ce îi  poate fermeca printr-un zâmbet sau printr-o privire plina de dragoste, prin calități deosebite, prin vocea blândă.

Am urmat cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, în cadrul Universității București, pentru că îmi plac oamenii, comunicarea, libertatea de exprimare și apreciez creativitatea. Mi-am continuat formarea în Anglia pentru 6 ani, unde am câștigat o experiență vastă în comunicare și traininguri personal.

Fascinată de experiența creșterii copiilor mei, mi-am dat seama că a lucra cu ei și de a învăța împreună să le ghidez pașii pentru viață, este ceea ce îmi doresc. Cunoscând pedagogia Montessori, am ajuns acolo unde îmi doream să mă aflu. Sunt convinsă că îmbinarea educației cu principiile Mariei Montessori sunt un mod frumos de a crește oameni. Oameni încrezători în sine, puternici, independenți și stăpâni pe deciziile lor. Așa cum toți părinții ne dorim copiii.
Sunt o fire perseverentă și iubitoare, sociabilă și entuziastă. Iubesc frumosul și am sa fac tot ce pot pentru a aduce o diferență în lume! Deja am clădit relații de încredere cu copiii din gupa la care lucrez ca asistent educator. Sunt  convinsă că voi aduce o schimbare educând copiii cu respect și blândețe. Obiectivul central este educația armonioasa și integrală a copilului, într-un cadru emoțional cât mai bun! E fascinant să îi vezi pe cei mici bucuroși, curioși, încrezători, responsabili și liniștiți.
Sunt recunoscătoare că pot vedea zilnic rezultatele unui sistem educațional bine pus la punct, bazat pe autoeducare, învățare adaptată la nevoile fiecărui copil, mult timp sănătos petrecut în aer liber, libertate și încurajare.”

Alina BEGANU

Asistent Educator, 3-6 ani

"Ajuta  copiilul sa evolueze cu pace,grija si iubire"

Maria Montessori

Ma fascineaza cuvintele, gandurile, emotii, comportamante si modul lor de formare, de actionare, cat si de importanta lor ulterioara asupra a ceea a ce sunt acum, ca adult. Toate m-au dus catre copilarie, catre perioada 0-6 ani,de "minte absorbanta", asa cum o numeste Maria Montessori. Am descoperit impresii de copil care doreau,  dupa caz, validare, recunoastere, ascultare, asumare, acceptare, respect, iubire, iertare, vindecare si nu in ultimul rand transmutare adica transformarea lor intr-un dar, beneficiu.
M-am nascut in Buzau, am urmat Liceul Pedagogic cu dubla specializare invatator-educator. Mi-am continuat studiile la Facultatea de Limbi Straine a Universitatii Bucurestii, sectia engleza-italiana, domeniu in care mi-am continuat aprofundarea pentru urmatorii 5 ani.
Impreuna cu cei doi copii, carora le-am daruit timpul, energia si iubirea mea in ultimii 7 ani, m-am lasat ghidata catre intelesuri si mai profunde ale relatiei mama-copil dar si a relationarii cu mediul inconjurator.
Sunt bucuroasa sa ofer copiilor Montesara din ceea ceea ce sunt eu si sa primesc lectiile ce le au si ei pentru mine. Toate acestea se intampla intr-un mediu Montessori cu care rezonez pentru deschiderea, naturaletea si spontaneitatea in procesul de invatare, un mediu ce ofera incredere, respect si independenta copilului, atat de necesare dezvoltarii lui armonioase ca individ.

   "Grija noastra fata de copil trebuie sa fie guvernata nu de dorinta de a-l face sa invete lucruri , ci de a pastra mereu aprinsa in interiorul lui acea lumina numita inteligenta."  

Maria Montessori

Ramona PARASCHIV

Asistent Medical

Ramona Paraschiv are 34 de ani și este asistentă medicală a școlii, prima persoană care ia contact cu copiii dimineața. Este asistent medical generalist, grad principal.

A urmat Școala Sanitară Postliceală „Carol Davila”, promoția 2007. Imediat după absolvire a început să profeseze, având până în prezent 11 ani de experiență.

Pentru aprofundarea și actualizarea cunoștințelor de specialitate a urmat diferite cursuri de specializare.

Experiența acumulată pe partea de medicină umană:

  • Recoltare produse biologice la copii și adulți
  • Medicină de familie
  • Medicina muncii
  • Neurochirurgie

„Slăbiciunea mea sunt copiii, drept urmare m-am concentrat pe diferite proiecte de cunoaștere și dezvoltarea a abilităților celor mici. De aproximativ 2 ani sunt prezentă în aceasta minunată familie Montesara. Sunt o familista convinsă, mamă a 2 copii minunați.  Cred cu tărie că scopul fiecăruia dintre noi este acela  de a aduce un zâmbet și o speranță pentru cel de lângă noi, iar în acest fel cu siguranță lumea va fi mai bună si mai frumoasă. :)”